Aktualnie przeglądane: Strona główna » Smaczne i zdrowe dania dla Studentów Maturzystów Księgowych

sok noni

Jadłospis dla osób intensywnie pracujących umysłowo


Śniadanie: płatki owsiane z maślanką, orzechami, miodem, czekoladą i truskawkami

owsianka-z-truskawkamiSkładniki:

Wykonanie:

Płatki zalać na noc gorącą wodą. Rano wymieszać z maślanką, miodem, pokruszonymi orzechami i czekoladą. Truskawki zblendować na mus lub pokroić i wymieszać z pozostałymi składnikami.

2 śniadanie: kanapka z wędliną i warzywami, sok wielowarzywny


Składniki
:

Obiad: zupa krem brokułowa; zapiekanka z łososiem i kaszą gryczaną

Składniki:

Zapiekanka z łososiem i kaszą

Wykonanie:

Zupa krem brokułowa

Brokuła opłukać, podzielić na różyczki i włożyć je do garnka. Zalać bulionem i zagotować, gotować brokuły do miękkości, uważając aby ich nie rozgotować.Zmiksować w blenderze razem z serem parmezan.

Zapiekanka z łososiem i kaszą

Rybę pokroić w kostkę, doprawić solą, pierzem i połową tymianku, odłożyć. Cebulę obrać i pokroić w kostkę.

Bulion zagotować razem z resztą tymianku. Piekarnik nagrzać do 180°C.

Na patelni delikatnie posmarowanej olejem podsmażyć cebulę i rybę. Następnie dodać suchą kaszę, wymieszać. Zalać ½ szklanki wrzącego bulionu, dodać oregano, pokrojoną w kostkę paprykę i pomidory, wymieszać i zagotować. Przełożyć do naczynia żaroodpornego (posypać natką pietruszki), piec około 30 minut (bez przykrycia).

Podwieczorek: sok pomarańczowy

Składniki:

Kolacja: sałatka z kaszą kuskus

Składniki:

Wykonanie:

Kaszę przygotować według informacji na opakowaniu. Kukurydzę odsączyć. Pomidora pokroić w kostkę, rzodkiewki i oliwki w ćwiartki. Kaszę wymieszać z kukurydzą, pomidorem, rzodkiewkami, oliwkami i oliwą, sokiem z cytryny, ułożyć na liściach sałaty. Posypać pokruszonym serem i listkami natką.

PODSUMOWANIE

Energia [kcal]: 2029
Białko [g]: 96,9
Tłuszcz [g]: 63,1
Węglowodany [g]: 305,7
Błonnik pokarmowy [g]: 36,1
Potas [mg]: 5830
Wapń [mg]: 914
Żelazo [mg]: 20,7
Magnez [mg]: 618
Foliany [mg]: 487,07
Witamina C [mg]: 302,1
 


GRILUJ BEZPIECZNIE

SUPLEMENTY DLA MATURZYSTY, STUDENTA >>>